1930 - 1939

Cégtörténet

1930: Költözés Cannstattba
1930: Költözés Cannstattba
A cég Stuttgart belvárosából átköltözik a város ipari negyedébe, Bad Cannstattba. Itt tervezte és építette Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach a világ első belső égésű motorral hajtott motorkerékpárját.
1930: STIHL exportálás
1930: STIHL exportálás
A STIHL cég bemutatja a lipcsei vásáron a hordozható motorfűrészét, amely nagy sikert arat. Megkezdődik a gépek exportálása Svájcba, Hollandiába, Belgiumba és Franciaországba. Az olaszországi Milánóban székelő Defries cég lesz az első szerződéses importőr.
1931: A világgazdasági válság ellenére tovább növekszik a STIHL
1931: A világgazdasági válság ellenére tovább növekszik a STIHL
Andreas Stihl Oroszországba és az Egyesült Államokba utazik és jelentős mennyiséget exportál a STIHL féle fadöntőgépből. Más német vállalattal ellentétben a világgazdasági válság ellenére sem kell a STIHL cégnek embereket elbocsátania. Az alkalmazottak száma 38-ra emelkedik, havonta 26 gépet gyártanak.
1933: Növekszik a STIHL
1933: Növekszik a STIHL
A nagy sikernek köszönhetően egyre több az értékesítési és szervezési feladat. Andreas Stihl már 9 irodai alkalmazottat foglalkoztat.
1934: Képzések a STIHL-nél
1934: Képzések a STIHL-nél
Az első tanulók végeznek a STIHL műszaki oktatásán. A vállalat gerincét első osztályú szakemberek képezik, akik folyamatosan újabb műszaki megoldásokon dolgoznak.
1935: Az első karácsonyi prémium
1935: Az első karácsonyi prémium
A világgazdasági válságot követő első nyereséges évben a cég történetében először a munkavállalók karácsonyi prémiumot kapnak. A faanyag és a cellulóz iránti egyre növekvő ipari keresletnek köszönthetően egyre nagyobb az érdeklődés a STIHL motorfűrészek iránt.
1936: Új céglogó
1936: Új céglogó
Az új céglogó tükrözi a STIHL vállalat szoros kapcsolatát a motorfűrészek folyamatos fejlesztésével, valamint hangsúlyozza annak fontosságát, hogy termékei az erdészeti munkák minden területén kiválóan használhatók.
1937: Utazás Amerikába
1937: Utazás Amerikába
Termékei értékesítése céljából Andreas Stihl az Egyesült Államokba és Kanadába utazik. A már 27 modellel rendelkező STIHL márka világszerte egyet jelent a modern motorfűrészekkel.
1938: Papírmalom vásárlás a Rems mellett
1938: Papírmalom vásárlás a Rems mellett
Andreas Stihl megvásárolja a neustadti (Waiblingen) papírmalmot a Rems partján, amlely ma a főigazgatóság épületeként üzemel.

Terméktörténet

1930: Az első egyemberes motorfűrész
1930: Az első egyemberes motorfűrész
Az új elektromos fűrész az első fűrész, amely egy ember által is működtethető és alkalmas a fakitermelési munkákra. Első sorban rönkfa vágására használható. A következő modell, a 25 kg súlyú STIHL "Liliput" 1933-ban kerül a piacra.
1932: Szabadalmaztatott Stihl fűrészlánc
1932: Szabadalmaztatott Stihl fűrészlánc
A háromtagú patent fűrészláncok - a hatékonyabb fűrészporkidobás érdekében a vágófogak mellett tisztítófogakat is tartalmaznak, melyért a stuttgart-bad cannstadti A. STIHL gépgyár 1932-ban megkapja a szabadalmat.
1932: Stihl mosógépek
1932: Stihl mosógépek
A motorfűrészek mellett néhány évig elektromos és vízhajtású mosógépek gyártása is szerepel a STIHL kínálatában.
1934: Teljesen automatikus lánckenés
1934: Teljesen automatikus lánckenés
A fűrészlánc és a vezetőlemez kenése automatikusan a szükséges olajmennyiséggel történik. Az Andreas Stihl által kifejlesztett rendszer, melynél a szükséges olajmennyiség a lánckerék forgatásával szabályozható, megkapja a Német Szabadalmi és Védjegy Hivatal használati minta oltalmát.
1935: Benzines fémfűrész
1935: Benzines fémfűrész
A speciéális szorításmentes fűrészt és annak későbbi típusait évtizedeken keresztül rönkök vágására használják.
1936: Centrifugális kuplung
1936: Centrifugális kuplung
A centrifugális kuplunggal a fűrészlánc automatikusan együtt mozog a növekvő fordulatszámmal.
1937: PK sűrített levegős fűrész
1937: PK sűrített levegős fűrész
A 14 kg súlyú, teljesen burkolt motoros sűrített levegős fűrész bármilyen helyzetben, akár víz alatt is használható.
1938: A kétemberes, alumínium hengeres BDKH
1938: A kétemberes, alumínium hengeres BDKH
A kétemberes benzines motofűrész alumínium hengerrel van felszerelve, mely krómozott futófelülettel rendelkezik. Súlya csak 37 kg, teljesítménye 7 LE.